اینستاگیت

دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت تصویری و کامل + قدم به قدم

دیلیت اکانت اینستاگرام!؟ واقعا تصمیم گرفته اید شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را بزارید کنار و اکانت خودتان را برای همیشه حذف دائم کنید؟ به هر حال اگر دلیل محکم و قانع کننده ای برای حذف اکانت خودتان دارید و مطمئن هستید که بعدا از این کار تون پشیمان نمی شوید، تا انتها این مقاله از سایت اینستاگیت برای یاد گرفتن آموزش صفر تا صد دیلیت اکانت اینستاگرام + بازگردانی اکانت پس از دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت تصویری و ویدیویی به همراه تمام نکات کلیدی آن همراه ما باشید.

دیلیت اکانت اینستاگرام یعنی چی؟

طبیعتا هر اپلیکیشن و برنامه ای پس از نصب و ثبت نام باید این ویژگی یعنی حذف حساب کاربری را برای کاربران خود اضافه کند، تا اگر کاربر به هر دلیلی دوست داشت اکانت خودش را حذف و برنامه را ترک کند، در انتخاب خود آزاد باشد.
به هر حال اینو فراموش نکنید که اگر پس از حذف اکانت اینستاگرام دوباره خاستین به اینستاگرام برگردید نیازی نیست غصه فالوور ها و لایک های از دست رفته تون رو بخورید، چرا که سایت اینستاگیت با ارائه خدمات اینستاگرام از جمله خرید فالوور ، خرید لایک و خرید پیج اینستاگرام همیشه در کنارتون هست 🙂.

دیلیت اکانت اینستاگرام با دی اکتیو چه فرقی دارد؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اینستاگرام که این برنامه را از سایر شبکه های اجتماعی برتری می بخشد این است که شما میتوانید علاوه بر دیلیت یا حذف دائم اکانت اینستاگرام خود، اکانت خودتان را به صورت موقت حذف کنید تا حساب کاربری شما به صورت کامل و دائم حذف نشود، به هر حال اگر قصد حذف دائمی اکانت اینستاگرام خودتان را دارید به مقاله درستی سر زده اید. اما اگر میخواهید برای مدتی از فضای مجازی دور شوید و بعدا دوباره به فضای مجازی برگردید و از آن لذت ببرید، بهترین کار این است که از روش دی اکتیو کردن و حذف موقت حساب اینستاگرام استفاده کنید. اگر یاد ندارید اصلا نگران نباشید ما براتون مقاله دی اکتیو اینستاگرام و رفع دی اکتیو اینستاگرام را آماده کرده ایم.

پیش نیاز ها

به صورت کلی 3 روش برای حذف دائم حساب اینستاگرام وجود دارد که در هر 3 روش شما باید این پیش نیاز ها را برای تکمیل فرایند دیلیت اکانت داشته باشید.
نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن
پسورد
داشتن پسورد یا رمز اکانت یکی از فاکتور های مهم و اساسی پاک کردن اکانت اینستاگرام است. اگر رمز اکانت خودتان را ندارید و به دنبال روشی برای دلیلت اکانت اینستاگرام بدون رمز هستید، عجله نکنید اول طبق تصویر زیر در صفحه لاگین به اکانت اینستاگرام روی گزینه فراموشی رمز Forgot password بزنید و رمز تان را بازیابی کنید. راستی اگر بلد نیستید چگونه رمز اکانتتان را بازیابی کنید ما مقاله بازیابی پسورد را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید از آن استفاده کنید. بسیار خب پس از اینکه پسورد اکانت تان را بازیابی کردید، بیایید تا باهم مراحل حذف اکانت اینستاگرام را شروع کنیم.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام با اپلیکیشن اینستاگرام📱

قابلیت حذف اکانت اینستاگرام به صورت دائمی از طریق برنامه یا اپلیکیشن اینستاگرام به تازگی فعال شده است که با هم سر و ته شو در میاریم 🙂

1. اولین مرحله اینه که وارد برنامه اینستاگرام و حساب مورد نظر بشویم و سپس طبق تصویر زیر به بخش تنظیمات settings اینستاگرام برویم.

2. در صفحه باز شده روی گزینه help کلیک کنید.

3. در این صفحه روی گزینه help center کلیک کنید.

4. پس از کلیک روی گزینه help center یک صفحه برای شما باز میشود که طبق تصویر زیر اول رو سه خط در بالای صفحه کلیک کنید و در صفحه باز شده روی گزینه managing your account کلیک کنید.

5. حال در این صفحه روی گزینه delete your account بزنید.

6. در صفحه باز شده چندین گزینه نمایش داده میشود که شما باید طبق تصویر زیر روی گزینه how do I delete my Instagram account? کلیک کنید.

7. حالا باید طبق تصویر زیر دنبال delete your account page که با رنگ آبی مشخص شده است، بگردید و روی آن کلیک کنید.

8. حال تقریبا به مراحل آخر طریقه نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام رسیده ایم. در این صفحه باید یک دلیل برای حذف اکانت اینستاگرام خودمان انتخاب کنیم. که برای نمایش لیست دلایل طبق تصویر زیر عمل کنید.

9. پس از کلیک روی گزینه مرحله قبل این دلایل برای شما نمایش داده میشود که شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید. معنی دلایل دیلیت اکانت اینستاگرام را براتون در تصویر زیر نوشته ایم. البته در انتهای مقاله به صورت ریز تر این دلایل رو براتون ترجمه کرده ایم تا در انتخاب آن ها کارتون راحت تر بشود.

10. حال طبق تصویر زیر پسورد اکانت خودتان را وارد کنید.

11. پس از وارد کردن پسورد طبق تصویر زیر اول روی گزینه delete بزنید و سپس برای تایید نهایی مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام طبق تصویر زیر روی گزینه ok کلیک کنید.

تبریک! اکانت شما با موفقیت حذف شد. البته تا مدت زمان تایین شده که در حال حاظر یک ماه است نباید وارد اکانت بشوید تا برای همیشه حذف بشود.

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام با لینک مستقیم📱

راه ساده تر برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام استفاده از لینک مستقیم ورود به صفحه حذف اکانت اینستاگرام است که با مرورگر در گوشی انجام میشود. که الان با هم میریم یاد بگیریم.

1. ابتدا روی لینک بالا کلیک کنید، سپس از شما اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام را میخواهد. که شما باید آیدی یا ایمیل یا شماره تلفن و رمز عبور پیج خودتان را طبق تصویر زیر وارد کنید.
نکته : اگر از قبل در مرورگر خود در یکی از اکانت های اینستاگرام تان لاگین باشید، صفحه ورود به اکانت دیگر برایتان نمایش داده نمیشود و به مرحله بعدی برای پاک کردن اکانت انتقال پیدا میکنید. رفیق حواست باشه اگر از قبل داخل مرورگر در یک حسابی لاگین هستی و نمیخواهید آن اکانت را دیلیت کنید از حساب خارج شوید و دوباره روی لینکی که بالا گزاشتیم کلیک کنید و اطلاعات پیجی را که میخواهید حذف کنید وارد کنید. تا یه وقت پیج اشتباه دیلیت نکنید 🙂

2. پس از ورود به اکانت، باید یک دلیل برای پاک کردن حساب تون بیارید که برای نمایش دلایل طبق تصویر زیر پیش بروید.

3. حال یکی از این دلایل را انتخاب کنید. که ترجمه دلایل را برایتان در تصویر زیر گزاشته ایم. البته در آخر مقاله به صورت کامل تر معنی دلایل پاک کردن پیج اینستاگرام را توضیح داده ایم تا انتخاب درستی بکنید.

4. بسیار خوب حالا پسورد اکانت خودتان را طبق تصویر زیر وارد کنید.

5. برای تکمیل فرایند و دیلیت اکانت دائمی روی گزینه delete بزنید و سپس در صفحه باز شده روی گزینه ok کلیک کنید.

تبریک! تا مدت زمان مشخص شده وارد حساب اینستاگرام تون نشوید تا برای همیشه اکانت تان حذف بشود.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام با کامپیوتر 💻

شاید شما طرفدار سیستم و دسکتاپ هستید و میخواهید مراحل مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام را در کامپیوتر انجام بدهید. به هر حال نحوه کار مثل روش های قبلی هست ولی بازم باهم میریم و در دسکتاپ هم یک اکانتی را حذف دائم میکنیم.

1. اولین مرحله اینکه روی لینک بالا کلیک کنید و با وارد کردن یوزرنام و پسورد اکانت اینستاگرام تون بریم تا بقیه مراحل رو طی کنیم. اگر هم در اکانتی لاگین هستید مطمعن شوید که اکانت مورد نظر برای پاک کردن حساب همان باشد تا اشتباهی اکانتی را پاک نکنید.

2. حال باید یک دلیل برای پاک کردن حساب اینستاگرام بیاوریم. که طبق تصویر زیر برای نمایش دلایل پیش بروید.

3. حالا در بین گزینه هایی که به شما نمایش داده شده یکی را انتخاب کنید برای انتخاب درست تر در تصویر زیر ترجمه آن را قرار داد ایم. در انتهای مقاله هم به صورت جامع در مورد گزینه های دلایل حذف اکانت اینستاگرام توضیح داده ایم، اگر خواستین مطالعه کنید.

4. نوبت وارد کردن رمز عبوره پیج مون رسیده، طبق تصویر زیر پیش میریم.

5. برای آخرین مرحله هم باید طبق تصویر زیر اول روی delete بزنید و سپس در صفحه باز شده روی گزینه ok بزنید.

تبریک! پیج مون دیلیت اکانت شد فقط تا زمان تایین شده وارد پیج نشید که کاملا پیج برای همیشه حذف بشه.

آموزش بازگردانی پیج دیلیت اکانت شده اینستاگرام با گوشی

یکی از ویژگی های جذاب اینستاگرام که این شبکه اجتماعی را از بقیه شبکه های اجتماعی برتر کرده، بازگردانی پیج حذف دائمی شده اینستاگرام است. البته قبل از این که بریم سراغ آموزش باید بهتون بگم که برای استفاده از قابلیت برگرداندن پیج دیلیت اکانت شده فقط شما یک ماه زمان دارید و نباید یک ماه از انجام مراحل پاک کردن اکانت اینستاگرام تان گذشته باشد.

1. اولین و آخرین کاری که باید انجام بدین اینکه وارد اکانت اینستاگرام حذف شده مان بشویم. طبق تصویر زیر در صفحه لاگین یوزرنام و پسورد اکانت را وارد کنید و سپس روی گزینه Log in بزنید.

2. حال طبق تصویر زیر برای تایید مراحل روی گزینه Keep Account کلیک کنید.

تبریک! به همین راحتی پیج تان را بازیابی کردین و حال میتوانید دوباره از اینستاگرام لذت ببرید.

آموزش بازیابی پیج دیلیت اکانت شده اینستاگرام با کامپیوتر

اگر به هر دلیلی نمیخواهید مراحل بازیابی اکانت را در گوشی انجام دهید اصلا نگران نباشید چون در ادامه با هم در دسکتاپ یا همون کامپیوتر نحوه بازگردانی اکانت حذف دائمی شده اینستاگرام را یاد میگیریم.

1. وارد مرورگر خود بشوید و به سایت اینستاگرام مراجعه کنید. حال طبق تصویر در صفحه لاگین به حساب، اطلاعات اکانت دیلیت شده را وارد کنید و سپس روی گزینه Log in بزنید.

2. حال برای تایید نهایی کار طبق تصویر زیر روی گزینه Keep Account کلیک کنید.

تبریک! پیج مون با موفقیت بازگردانی شد.

دلایل دیلیت اکانت اینستاگرام

در فرایند پاک کردن اکانت اینستاگرام شما به مرحله ای میرسید که اینستاگرام از شما دلیل حذف اکانتتان را میپرسد. شما باید یک دلیل از بین گزینه های داده شده انتخاب کنید. برای این که شما بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید ما براتون در مورد تک تک این دلایل توضیح کاملی میدهیم، تا نگران هیچی نباشید.

Too busy/ Too distracting : اگر اینستاگرام حواس تان را پرت میکنید و همه ش به خاطر استفاده از این اپلیکیشن از کارهای واجب زندگی تون عقب می افتید یا اگر مشکلات و کارهایتان خیلی زیاد شده و وقتی برای استفاده از اینستاگرام ندارید، میتوانید از این گزینه برای پاک کردن پیج اینستاگرام تان استفاده کنید. البته اینستاگرام پیشنهاد می دهد اگر دلیل تان فقط همین است به جای این که حساب تان را برای همیشه حذف کنید، فقط برنامه اینستاگرام را حذف کنید.

Created a second account : شاید دوست داشته باشید یک اکانت جدید در اینستاگرام بسازید و اکانت فعلی تان را به هر دلیلی که خودتان بهتر میدانید حذف کنید. به هر حال اگر این دلیل شماست، از همین گزینه استفاده کنید. فقط حواست باشه اکانت اشتباهی حذف نکنی، اینستاگرام هم پس از انتخاب این گزینه بهتون هشدار میده که حواست باشه اکانت اشتباهی رو دیلیت اکانت نکنی.

Trouble getting started : اینستاگرام هر روز داره امکانات جدید و جذابی را به خودش اضافه میکنه، این برای ما که عاشق این اپلیکیشن هستیم و از کار کردن باهاش لذت می بریم خیلی هم خوبه. ولی در این بین کسایی وجود دارند که به تازگی وارد فضای مجازی شدن یا افراد پیر هستند که سن و سالی ازشون گذشته واقعا براشون سخته که این همه قابلیت را درک کنند و نمی توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. اگر شما از این افراد هستید میتوانید این گزینه را برای دیلیت اکانت پیج اینستاگرامی تان انتخاب کنید. البته اینستاگرام به شما پیشنهاد مطالعه مقالات آموزشی را برای یادگیری کامل این برنامه میدهد.

Privacy concerns : اگر شما از وجود قابلیت جداب خصوصی کردن پیج اینستاگرام تان اطلاعی ندارید و به دلیل ترس از مسائل حریم خصوصی میخواهید اکانت تان را حذف کنید، خیلی راحت میتوانید پیج تان را خصوصی کنید تا نیازی به حذف اکانتتان نباشد و از اینستاگرام لذت ببرید. اما اگر بازم قانع نشدید و خاستید اکانتتان را پاک کنید میتوانید از این گزینه استفاده کنید. البته بازم اینستا پیشنهاد پرایویت و خصوصی کردن پیج را بهتون میدهد.

Concerned about my data : بعضی افراد نگران هک شدن یا لو رفتن و انتشار اطلاعات شخصی شان هستند و از این موضوع ترس دارند، اگر شما از این فراد هستید این گزینه مناسب شماست.

Too many ads : اکثر افراد به خصوص ایرانی ها با تبلیغات میانه خوشی ندارند، اگر شما از این افراد هستید و از این موضوع بی زار شده اید، میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

Want to remove something : اگر شما برای حذف کردن بخشی از اطلاعات و سوابق اکانت تان میخواهید پیج تون را حذف کنید. این کزینه برای شماست البته اینستاگرام پیشنهاد میدهد که به جای حذف اکانت بروید و اون اطلاعات را حذف کنید.

Can’t find people to follow : تا حالا شده وارد یک جمعی بشوید و به دلیل اینکه هیچ آشنایی را آنجا نبینید آن مهمانی را ترک کنید. در اینستاگرام هم همین طور هست گاهی فردی در اینستاگرام ثبت نام میکند ولی کسی را برای فالو کردن و برقراری ارتباط با آن پیدا نمیکند و به همین دلیل تصمیم به دلیلت اکانت اینستاگرام میگرید.

Something else : اگر دلیل شما هیچ کدام از این گزینه های بالا نبود، اصلا نگران نباشید میتوانید خیلی راحت روی این گزینه بزنید و مراحل حذف اکانت اینستاگرام تان را بدون انتخاب هیچ دلیلی برای انجام این کارتان طی کنید.

نکاتی درباره حذف اکانت دائمی اینستاگرام که کمتر شنیده می شود

💡اگر میخواهید فقط برای مدتی از فضای مجازی دور شوید، میتوانید از ویژگی حذف موقت اکانت اینستاگرام به جای حذف دائمی اکانت تان استفاده کنید.
💡پس از پاک کردن پیج تون به صورت دائم، اینستاگرام به شما و هیچ کس دیگری اجازه ساخت اکانت جدید با آیدی یا یوزرنام پیجی که حذف شده است نمیدهد. پس رفیق حواست باشه اگر آیدی اکانت اینستاگرامی که میخاهی حذف کنی برات خیلی مهمه حتما قبل از دیلیت اکانت اول آیدی را تغییر دهید و سپس اکانت تان را حذف کنید، که اگه خواستید دوباره یک پیج جدید با همان آیدی بسازید اجازه ساخت داشته باشید و به هیچ مشکلی بر نخورید. اگر نمیدانید چگونه آیدی پیج تون رو تغییر بدین یک سر به مقاله تغییر نام و نام کاربری در اینستاگرام بزنید.
💡اگر میخواهید با ایمیلی که در حال حاظر روی اکانت مورد نظر برای حذف اکانت هست، اکانت جدیدی بسازید. قبل از شروع مراحل حذف اکانت اول ایمیل را تغییر بدهید و سپس اقدام به پاک کردن حساب کنید. تا احیانا دچار مشکلی برای ساخت اکانت جدید با ایمیل مورد نظر نشوید. اگر یاد ندارین ایمیل پیج تون را تغییر دهید فقط کافیه یک سر مقاله تغییر ایمیل و شماره در اینستاگرام بزنید.
💡اینستاگرام برای اینکه اکانت شما را برای همیشه حذف بکند یک بازه زمانی که تقریبا یک ماه است شما نباید وارد اکانتتان بشوید، البته در این یک ماه اکانت شما از دید بقیه کاربران پنهان و حدف شده است. این بازه زمانی را اینستاگرام برای پشیمانی افراد از دیلیت اکانت و بازگردانی اکانت حذف شده قرار داده است.

در نهایت...

ما در این مقاله از سایت اینستاگیت سعی کردیم که آموزش نحوه دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام و برگرداندن اکانت دیلیت شده اینستاگرام به همراه تمام نکات مهم آن را به صورت کامل و جامع به شما آموزش بدهیم. بعضی وقتا برای پیشرفت و رسیدن به یک جای بهتر باید از یک چیزایی گذشت. اگر سوال یا مشکلی در این باره داشتید حتما در بخش نظرات به ما بگویید، تیم اینستاگیت با افتخار در خدمت شماست 💙

خیر، چت های شما باقی می ماند فقط آیدی و نام حساب شما از روی چت حذف میشود، پس اگر دلیل شما برای پاک کردن حساب تان حذف چت هایتان است متاسفانه این کار هیچ تاثیری ندارد.

بله. البته در یک بازه زمانی مشخصی، در آخرین اپدیت اینستاگرام شما تا یک ماه فرصت بازیابی اکانت حذف شده دائمی اینستاگرام را دارید.

خیر، داشتن پسورد و اطلاعات ورود به اکانت از پیش نیاز های دیلیت اکانت اینستاگرام هست که باید حتما در اختیار داشته باشید.

اشتراک گذاری این صفحه

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مقالات مرتبط

قبلی
بعدی

نظرات کاربران

به گفتگوی ما بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *