اینستاگیت

آموزش ساخت گاید Guide در اینستاگرام + قدم به قدم

ساخت گاید در اینستاگرام یکی از قابلیت هایی است که کمتر کسی از آن با خبره و خیلی کم بهش توجه میکنند ولی اگر درست ازش استفاده بشه میتونه مثل یک بمب عمل کنه و غوغایی در پیج و کسب و کارتون ایجاد کنه. برای همین من در این مقاله از سایت اینستاگیت میخوام بهتون آموزش قدم به قدم ساخت گاید Guide در اینستاگرام + چند ایده و نکته که تاثیر بهتری براتون داشته باشه به صورت تصویری و ویدیویی بهتون آموزش بدم. پس با جون و دل تا آخر این مقاله جذاب همراه من باشید.

Guide اینستاگرام چیست؟

Guide اینستاگرام که معنی لغوی آن راهنمایی کردن است در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای افرادی فعال شد که در حوضه بهداشت و سلامت فعالیت داشتند. سپس اینستاگرام در تاریخ نوامبر سال 2020 این قابلیت منحصر به فرد را برای تمامی کاربران خود فعال کرد. در ادامه تخصصی تر در مورد این مبحث جذاب صبحت میکنیم 🙂

ویژگی های گاید اینستاگرام یا راهنمای اینستاگرام

برای مثال شما یک پیج دارید و در حوضه گردشگری مشغول به فعالیت هستید و محتوا زیادی از جذابه های گردشگری ایران از شمال تا جنوب کشور تولید کرده اید، که در بین پست هایتان چندین پست شما به جاذبه ها گردشگری و ویژگی های سفر به کیش اختصاص دارد. حالا شما میتوانید با ساخت گاید اینستاگرام پست های مرتبط خود را دسته بندی کنید برای مثال یک گاید میسازیم و تمامی پست هایی که در رابطه با جاذبه ها گردشگری و سفر به کیش هست در آن قرار میدهیم. بسیار خب حالا وقتی یکی از فالوور هایمان دنبال جاذبه های گردشگری کیش باشد لازم نیست برود و در بین تمام پست های ما بگردد تا پست های مورد نظر خود را پیدا کند. جالب شد درسته؟! 🙂
البته این تمام ماجرا نیست بلکه شما علاوه بر پست های خود میتوانید از پست های دیگر پیج ها استفاده کنید و آنها را دسته بندی کنید. برای مثال از هر پیج چند پست مرتبط را انتخاب کرده و آنها در یک دسته بندی خاص قرار دهیم. حالا که با کاربرد های ساخت گاید یا راهنمای اینستاگرام آشنا شدیم بریم که کم کم یک گاید برای خودمون بسازیم تا هم یک ظاهر جذاب به پیج مان ببخشیم و هم کار مخاطب هایمان را آسان تر کنیم و ازش لذت ببریم.
راستی اگر پیجی در اینستاگرام نداری، میتونی از صفحه خرید پیج اینستاگرام ما دیدن کنی و پیج مورد نظر خود را با تعداد فالوور مد نظرت خرید کنی. اگر هم پیج داری میتونی با خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام به پیجت رونق بدی.

دسته بندی و انواع گاید در اینستاگرام

به طور کلی 3 دسته بندی برای گاید ها وجود دارد که در زمان ساخت گاید در اینستاگرام باید یکی از آنها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنیم. برای همین قبل از آموزش ساخت Guide در اینستاگرام بهتره با آنها آشنایی کامل داشته باشیم.

1. Post Guide : اولین فیلد در دسته بندی ها که میخواهیم با آن آشنا شویم پست گاید هست. اگر در زمان ساخت Guide این دسته بندی را انتخاب کنیم میتوانیم پست هایی که در پیج مان وجود دارد یا پست های پیج های دیگران را دسته بندی کنیم. اگر میخواهید از پست های دیگران داخل گاید خود استفاده کنید اول باید آن پست ها را ذخیره یا Saved کنید.
نکته : حداکثر 30 پست را در این دسته از گاید ها میتوانیم به اشتراک بگذاریم.

2. Places Guide : با انتخاب این دسته شما اجازه دارید پست هایی را در گاید خود منتشر کنید که فقط در یک مکان خاص وجود دارند. برای مثال شما چند پست در پیج خود دارید که برچسب یا آدرس شهر مشهد را برای آنها انتخاب کرده اید. حال شما میخواهید یک گاید بر اساس مکان Places بسازید، اگر مکان انتخابی را شهر مشهد انتخاب کنید برای شما پست هایی که برچسب یا آدرس شهر مشهد در آن زده شده است نمایش داده میشود و شما فقط میتوانید از آن پست ها در گاید خود استفاده کنید یعنی اجازه ندارید از پست هایی که برچسب یا آدرس شهر تهران زده شده را انتخاب و منتشر کنید.
نکته : حداکثر 5 پست را میتوانید در این نوع دسته بندی از گاید ها انتخاب و منتشر کنید.

3. Products Guide : این گزینه فقط برای پیج های فروشگاهی فعال است، البته برای ما ایرانی ها این گزینه تحریم است و کارایی نداره. در این دسته میتوانیم محصولات را دسته بندی و در گاید انتشار دهیم.

📒 مقاله پیشنهادی

یکی از قابلیت های خفنی که در اینستاگرام وجود داره که مثل همین ساخت گاید اینستاگرام اگه ازش به خوبی و اصولی استفاده بشه میتونه مثل بمب صدا کنه نیم تگ اینستاگرامه. حال اگه براتون سواله که نیم تگ چیه و چطوری باید بسازیمش؟ فقط کافیه مقاله نیم تگ اینستاگرام را بخونید تا قشنگ متوجه داستان بشید.

آموزش نحوه ساخت guide در اینستاگرام

همانطور که در بالا گفتیم 3 روش برای ایجاد گاید در اینستاگرام وجود دارد، که در ادامه با هم هر روش را به صورت جدا و قدم به قدم یاد میگیریم 🙂

مراحل ساخت گاید در اینستاگرام در حالت Post Type

1. ابتدا وارد وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
2. طبق تصوری زیر روی آیکون پروفایل کلیک کنید تا وارد صفحه پروفایل شوید، سپس روی گزینه + در بالای صفحه کلیک کنید.

3. در نیم صفحه باز شده روی گزینه Guide کلیک کنید.

4. حال نوبت انتخاب دسته بندی گاید هست که ما میخواهیم دسته Post Guide را انتخب کنیم، پس روی گزینه post کلیک می کنیم.

5. الان وقت این رسیده که پست هایی را که میخواهیم در گاید خود منتشر کنیم انتخاب کنیم.

1. طبق تصویر زیر ابتدا انتخاب کنید که از پست های پیج خودتان میخواهید استفاده کنید یا پست های دیگر پیج ها. اگر میخاهید از پست های دیگران استفاده کنید روی گزینه Saved کلیک کنید.
2. حال از بین پست های نمایش داده شده، پست هایی را که میخواهید در گاید خود منتشر کنید انتخاب کنید.
3. در آخر هم روی گزینه Next در بالای صفحه بزنید.

6. در این صفحه باید ظاهر و محتوا گاید خودمان را شخصی سازی کنیم.

1. ابتدا طبق تصویر زیر در بخش Add Title یک عنوان برای گاید خودمان بنویسیم، سعی کنید عنوان جذاب بنویسید.
2. از بخش Change Cover Photo میتوانید کاور گاید را تغییر بدهید، پیشنهاد میشود برای جذاب تر شدن گاید کاور را تغییر بدهید.
3. طبق تصویر زیر در بخش What is this guide about? یک توضیح مختصر درباره Guide بنویسید. این مرحله اختیاری است ولی بهتره یک متن کوتاه و جذاب بنویسید تا کاربران بیشتری را جذب کند.

7. پس از این که ظاهر کلی گاید خود را سفارشی سازی کردیم وقته اینکه پست هایی را که در زمان ساخت گاید در اینستاگرام انتخاب کردیم، سفارشی سازی کنیم.

1. ابتدا طبق تصویر زیر برای هر پست در بخش Add Title یک عنوان بنویسید.
2. همچنین برای هر پست در قسمت What is this post about? یک توضیح مختصر و جذاب در رابطه با آن بنویسید، این بخش اختیاری است.
3. پس از اینکه برای هر پست طبق مراحل بالا عنوان و کپشن مناسب نوشتید روی گزینه Next در بالای صفحه کلیک کنید.

8. حال برای اتمام مراحل طبق تصویر زیر روی گزینه Share کلیک کنید.

تبریک! تمامی مراحل نحوه ساخت گاید در اینستاگرام در حالت Post Type با موفقیت انجام شد، برید و لذتشو ببرید.

مراحل ساخت گاید در اینستاگرام در حالت Places Type

1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
2. طبق تصویر زیر در صفحه پروفایل خود روی گزینه + در بالای صفحه کلیک کنید.

3. در بین گزینه های نمایش داده شده روی Guide کلیک کنید.

4. حال نوبت انتخاب دسته بندی گاید هست که ما میخواهیم دسته Places Guide را انتخب کنیم، پس روی گزینه Places کلیک می کنیم.

5. لوکیشن گوشی خودتان را روشن کنید.
6. در قسمت Find a location نام مکان یا لوکیشن مورد نظر خود را سرچ و آن را انتخاب کنید.

7. پس از انتخاب مکان، پست های مرتبط با آن مکان برای شما نمایش داده میشود پست هایی را که میخواهید در گاید خود منتشر کنید انتخاب کرده و سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

8. طبق تصویر زیر ابتدا در پایین صفحه روی گزینه Add Place کلیک کنید. سپس از دوباره یک مکان یا لوکیشن جدید را سرچ کنید و پست های مورد نظر در آن لوکیشن انتخاب کنید و روی گزینه Done کلیک کنید.

9. پس از انجام مرحله قبل طبق تصویر زیر عمل کنید.
1. در قسمت Add Title یک عنوان برای گاید خودتان بنویسید.
2. از قسمت Change Cover Photo میتوانید کاور گاید را تغییر بدهید.
3. در قسمت ?What is this guide about یک کپشن یا توضیح کوتاه درباره گاید خودتان بنویسید، این بخش اختیاری است.

10. خب تقریبا 90درصد کار ساخت گاید در اینستاگرام را انجام دادیم، طبق تصویر زیر برای تکمیل فرانید عمل کنید.
1. ابتدا برای هر پست یک عنوان بنویسید، البته به صورت پیش فرض برای هر پست عنوان لوکیشنی که انتخاب کردین ثبت می شود. اگر تمایل داشتید عنوان را تغییر بدهید یا که بزارید عنوان پیش فرض باشد.
2. در صورت تمایل در قسمت What do you like about this place? یک کپشن یا توضیح کوتاه در مورد هر پست بنویسید.
3. پس از انجام مراحل بالا روی گزینه Next در بالای صفحه کلیک کنید.

11. بسیار خب حال در این صفحه روی گزینه Share کلیک کنید.

تبریک! تمامی مراحل نحوه ساخت گاید در اینستاگرام در حالت Places Type با موفقیت انجام شد، برید و لذتشو ببرید.

در نهایت...

ما در این مقاله از سایت اینستاگیت سعی کردیم که آموزش نحوه ساخت گاید در اینستاگرام به همراه تمام نکات مهم Guide را به صورت کامل و جامع به شما آموزش بدهیم. اگر سوال یا مشکلی در این باره داشتید حتما در بخش نظرات به ما بگویید، تیم اینستاگیت با افتخار در خدمت شماست 💙

با این که اینستاگرام این قابلیت را برای تمامی کاربران خود فعال کرده است ولی باز هم متاسفانه برای بعضی از کاربران این قابلیت فعال نشده است. البته شاید اینستاگرامتان قدیمی است، اینستاگرام خود را آپدیت کنید خدا بخاد این مشکل براتون حل میشود.

همانطور که در این مقاله گفتیم این گزینه فقط برای پیج های بیزینسی یا فروشگاهی فعال است.

اصلا نگران نباشید احتمال زیاد یکی از عنوان ها یا Title ها را یادتون رفته بنویسید. برید تمامی عنوان های پست ها و عنوان گاید را چک و پر کنید.

اشتراک گذاری این صفحه

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مقالات مرتبط

قبلی
بعدی

نظرات کاربران

به گفتگوی ما بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید

    1. سلام جواد جان متاسفانه اینستاگرام بعضی از قابلیت ها رو فقط برای بعضی از کشور ها و ip ها فعال میکنه، البته موضوع گاید فرق داره چون کاربران ایرانی زیادی این قابلیت براشون فعاله.
      ولی خب جهت تست میتوانید اینستاگرام خود را پاک کرده و پس از فعال کردن vpn دوباره اینستاگرام را نصب کرده و چک کنید ببینید بخش ایجاد گاید براتون میاد یا نه .
      این روش قطعی نیست ولی امتحان کردنش ضرر نداره، خدا بخاد مشکل تون حل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *