اینستاگیت

تغییر نام و نام کاربری در اینستاگرام + از صفر تا صد

تغییر نام و نام کاربری در اینستاگرام، موضوعی هست که باید مانور ویژه ای روش انجام بشه. شاید الان از خودتون بپرسید چرا؟! عجله نکنید الان بهتون میگم. همانطور که میدانید اسم مان، هویت مان است و هر کسی از روی اسمش شناخته میشه. در اینستاگرام هم همین طوره، نام و نام کاربری یا همون آیدی پیج مون، نشان دهنده شخصیت و هویت مونه و کاربران هم از همین طریق ما رو میشناسند. برای همینه که میگم باید به این موضوع توجه ویژه ای بکنیم، پس تا اخر این مقاله از سایت اینستاگیت برای آموزش نحوه تغییر اسم و نام کاربری یا آیدی در اینستاگرام + تمام نکات مهم تغییر یوزرنام در اینستاگرام به صورت تصویری و ویدیویی همراه من باشید.

تفاوت نام و نام کاربری در اینستاگرام

به طور کلی هر پیجی دو نوع نام داره، ولی خب خیلی ها فرق بین نام و نام کاربری در اینستاگرام را نمیدانند. برای همین بهتره قبل از این که بریم سراغ آموزش تغییر نام و نام کاربری در اینستاگرام، بدونیم که اصلا کدام نام را میخواهیم عوض کنیم 🙂.

نام (Name) : همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، شما میتوانید برای پیج خود یک اسم بنویسید تا کاربران راحت تر به موضوع پیج شما پی ببرند. شما میتوانید از هر زبانی یا هر کاراکتری از جمله ایموجی ها برای نوشتن نام پیج تان استفاده کنید. یک نکته هم بگم بهتون شما هر 14 روز یک بار اجازه تغییر اسم در اینستاگرام را دارید.

نام کاربری یا آیدی (Username) : نام کاربری یا آیدی یک نام بسیار مهم است و هر پیجی یک نام کاربری یا آیدی دارد، یعنی شما نمیتوانید پیجی بدون نام کاربری در اینستاگرام داشته باشید. با استفاده از این نام، میتوانید به اکانت خودتان لاگین کنید یا حتی کاربران با سرچ کردن نام کاربری شما میتوانند پیج شما را پیدا کنند. نام کاربری یا همون آیدی پیج اینستاگرام، باید حتما به زبان انگلیسی نوشته شود، همین طور نوشتن آن یک سری محدودیت داره که در ادامه کامل با آن آشنا میشیم. ولی محدودیتی که خیلی مهمه رو الان بهتون میگم، شما هر 14 روز فقط یک بار اجازه تغییر نام کاربری یا همون آیدی را دارید.

بسیار خب حالا که فرق بین نام و نام کاربری رو فهمیدیم، وقته شه که بریم سراغ آموزش تغییر دادنش.

📒 شاید بدردت بخوره

طراحی و ساخت لوگوی حرفه ای و جذاب مهمترین کاریه که قبل از ساخت پیج و شروع کسب و کار در اینستاگرام باید انجام بدین، چرا که شاید کاربر اسم برند مون رو فراموش کنه ولی لوگو مون رو به راحتی نمیتونه فراموش کنه.
اگه پیجت لوگو نداره یا لوگوی داره ولی مناسب نیست بهت پیشنهاد میکنم تا دیر نشده یک سر به مقاله ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام بزن و هر چه سریع تر یک لوگوی حرفه ای و جذاب مناسب کسب و کارت بساز.

آموزش تغییر نام در اینستاگرام

قبل از اینکه مراحل نحوه تغییر نام در اینستاگرام را شروع کنیم میخام اول بهتون یک نکته بگم که برید اجرا کنید و لذت ببرید، سعی کنید اسمی را برای پیج تان انتخاب کنید که سرچ خور باشه. چرا که اگر اسم پیج تان را درست انتخاب کرده باشید فرصت حضور در سرچ اینستاگرام را پیدا میکنید، یعنی وقتی که یک نفر اسم پیج شما را در اینستاگرام سرچ کنه، پیج شما در نتایج سرچ حضور داشته باشه. شما میتوانید از این طریق فالوور های هدفمند جذب کنید، البته اگر شما به کم قانع نیستید میتوانید از صفحه خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک و خرید پیج اینستاگرام دیدن کنید.

خب حالا بریم آموزش رو شروع کنیم.
1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
2. آیکون پروفایل در پایین صفحه را لمس کنید تا وارد صفحه پروفایل شوید، سپس روی گزینه Edit Profile کلیک کنید.

3. طبق تصویر روی کادر اول (Name) کلیک کنید.

4. اسم قبلی پیج تان را پاک کنید سپس اسم جدید پیج تان را وارد کنید. سپس روی تیک آبی رنگ در بالای صفحه کلیک کنید.

5. برای ذخیره نهایی، دوباره تیک آبی رنگ در بالای صفحه را انتخاب کنید.

تبریک! تمامی مراحل نحوه تغییر نام در اینستاگرام را با موفقیت انجام دادیم.

آموزش تغییر نام کاربری یا آیدی در اینستاگرام

اگر شما هم بعد از اینکه اکانت خودتان را در اینستاگرام ساختید، خواستید یوزرنام پیج تان را عوض کنید، ولی بلد نیستید چگونه نام کاربری یا آیدی خود را در اینستاگرام تغییر بدین؟! اصلا نگران نباشید الان باهم درستش میکنیم.

1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
2. در صفحه پروفایل روی گزینه Edit Profile کلیک کنید.

3. طبق تصویر روی کادر دوم (Username) کلیک کنید.

4. نام کاربری قبلی پیج تان را پاک کنید سپس نام کاربری یا همون آیدی جدید پیج تان را وارد کنید. سپس روی تیک آبی رنگ در بالای صفحه کلیک کنید.

5. اگر آیدی که انتخاب کرده اید مشکلی نداشته باشد، طبق تصویر زیر تیک سبز برایتان نمایش داده می شود. حال برای تایید نهایی و تکمیل مراحل، روی تیک آبی رنگ در بالای صفحه کلیک کنید.

تبریک! باهم دیگه تمامی مراحل نحوه تغییر نام کاربری و آیدی در اینستاگرام را به پایان رساندیم.

قوانین و محدودیت های تغییر نام کاربری در اینستاگرام

الان دیگه کوچک ترین برنامه ها هم قوانین و مقرارتی دارند که برای استفاده از آنها باید بهشون توجه کنیم. عوض کردن نام کاربری یا همون آیدی در اینستاگرام هم یک سری اصول و قوانین داره که باید بدرستی انجام بشه. برای همین بهتون پیشنهاد میکنم حتما این قسمت از مقاله رو با دقت تمام بخوانید تا به مشکلی بر نخورید 🙂

💡نام کاربری یا آیدی نباید تکراری باشه
همه مون میدونیم که اثر انگشت هیچ کسی تکراری و شبیه هم نیست؛ اینستاگرام و تمام شبکه های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستند. همانظور که در اول مقاله گفتیم Username در واقع هویت یک پیج رو مشخص میکنه، به همین دلیل اینستاگرام اجازه انتخاب کردن یوزرنامی که قبلا توسط شخصی دیگر انتخاب و ثبت شده است را به کسی نمیدهد. پس نام کاربری یا آیدی پیج اینستاگرامی که انتخاب میکنیم نباید تکراری باشد.

💡محدودیت تعداد کاراکتر
دومین محدودیتی که در زمان عوض کردن نام کاربری اینستاگرام وجود داره، محدودیت در کاراکتر های استفاده شده در Username است. یعنی نام کاربری شما نباید بیش از حد طولانی یا برعکس خیلی کوتاه باشد. آیدی که انتخاب میکنید حداقل باید دارای 6 کاراکتر و حداکثرا 30 کاراکتر باشد. از اونجایی که انتخاب یک یوزرنام خوب یکی از مهم ترین عوامل برندینگ کسب و کار شما در اینستاگرام به حساب میاد، بهتون پیشنهاد میکنم نام کاربری طولانی انتخاب نکنید. چرا که استفاده بیش از حد از کاراکتر ها در یوزرنام اینستاگرام باعث سخت شدن خواندن و سپردن آن به ذهن کاربر می شود.

💡نام کاربری یا آیدی نباید فقط شامل اعداد باشه
ما اجازه نداریم آیدی که انتخاب میکنیم فقط از اعداد و ارقام تشکیل شده باشد. برای عبور از این فیلتر باید حداقل از یک حروف هم استفاده کنیم. البته ناگفته نماند بعضی ها پارتی دارند مثل پیج 443 🙂

💡کاراکتر های غیر مجازی که نباید در یوزرنام استفاده شود
در انتخاب نام کاربری برای ثبت یا تغییر یوزرنام در اینستاگرام، از یک سری کاراکتر میتونیم استفاده کنیم از یک سری هم نمیتونیم که الان باهاشون آشنا میشم. کاراکتر هایی که اجازه استفاده از آنها را داریم شامل حروف و اعداد انگلیسی، نقطه و آندرلاین است. بقیه کاراکتر ها مثل ایموجی ها، پرانتز و… را در انتخاب Username نمیتوانیم استفاده کنیم. البته ناگفته نماند استفاده کردن از نقطه در پایان یوزرنام یا همون نام کاربری غیر مجاز است.

💡محدودیت تعداد و زمان در تغییر نام و نام کاربری
یکی از مهم ترین محدودیت هایی که در زمان تغییر نام کاربری در اینستاگرام وجود داره، محدودیت در تعداد و فاصله زمانی استفاده از قابلیت عوض کردن نام و نام کاربری یا آیدی در اینستاگرام است. محدودیتش اینطوریه که شما هر 14 روز فقط یک بار میتوانید نام و نام کاربری پیج تان را تغییر دهید.

روش استفاده از نام کاربری قبلی پیج

یکی از سوالات پر تکراری که در زمینه عوض کردن یوزرنام مطرحه اینکه آیا پس از تغییر نام کاربری در اینستاگرام، دوباره میشه از همون یوزرنام Username قبلی استفاده کرد یا نه ؟! در جواب باید بگم طبق گفته خود اینستاگرام بستگی به شرایط داره. عجله نکنید الان بهتون شرایط استفاده رو میگم 🙂
شرط اول اینکه نام کاربری قبلی شما، توسط شخص دیگری ثبت و مورد استفاده قرار نگیرد.
شرط دوم اینکه نام کاربری یا آیدی مورد نظر شما به تازگی حذف نشده باشد؛ مثلا اگر امروز یک شخصی آیدی اکانت ش را تغییر دهد، تا 14 روز اجازه ثبت آن یوزرنام را برای پیج خود ندارید.

در زیر هم لینک توضیحات خود اینستاگرام، در این مورد را که در بخش Help Center سایت رسمی خود انتشار داده است براتون میزارم.

در نهایت...

ما در این مقاله از سایت اینستاگیت سعی کردیم که آموزش نحوه تغییر نام اینستاگرام + تغییر نام کاربری اینستاگرام به همراه تمام نکات مهم عوض کردن آیدی در اینستاگرام را به صورت کامل و جامع به شما آموزش بدهیم. ولی بازم اگر سوال یا مشکلی در این باره داشتید در بخش نظرات به ما بگوید. تیم اینستاگیت با افتخار برای کمک به حل مشکل شما آماده است 💙

خیلی راحته، شما فقط میخاد وارد بخش Edit Profile پیجتان شوید و در کادر Username آیدی جدید پیجتان را وارد کنید. ولی یک سری اصول و قوانین داره که باید درست انجامش بدین. اگر از قوانین عوض کردن نام کاربری اطلاعی ندارید اصلا نگران نباشید، من در این مقاله به صورت کامل بهتون یاد میدم.

اینم خیلی کار آسونیه، شما فقط باید وارد بخش Edit Profile اکانت تون بشید و در کادر Name نام جدید پیجتان را وارد کنید. اگه اصول و قوانین تغییر نام در اینستاگرام را که در این مقاله به صورت کامل گفتیم رعایت کرده باشید، با موفقیت اسم پیجتون تغییر میکنه.

آموزش رفع برخی از محدودیت هایی که در هنگام عوض کردن نام و یوزرنام بهش بر میخوردید رو در این مقاله بهتون گفتیم. ولی برای دور زدن محدودیت 14 روزه، هیچ راهی وجود نداره.

اشتراک گذاری این صفحه

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مقالات مرتبط

قبلی
بعدی

نظرات کاربران

به گفتگوی ما بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید

  1. سلام خیلی ممنون از مقاله عالی و کامل تون.
    فقط من در زمان تغییر نام کاربری به مشکل خوردم اگه بشه راهنماییم کنید ممنون میشم.
    من دوتا پیج دارم ، میخاستم یوزرنام پیج اولم رو روی پیج دوم قرار بدم ابتدا یوزرنام پیج اول رو تغییر دادم که بزارمش روی پیج دوم، ولی وقتی میخاستم یوزرنام رو روی پیج دوم ثبت کنم ارور میداد. الان باید چه کارکنم؟

    1. سلام خیلی ممنون از توجه تون.
      امیرحسین جان طبق قوانین اینستاگرام زمانی که یک یوزرنام رو از پیج تون حذف کنید یا تغییر بدین هیچ کس نمیتواند تا 14 روز آینده اون یوزرنام رو برای خودش ثبت کند.
      صبر کنید 14 روز از تغییر یوزرنام تون که گذشت اون وقت میتونید یوزرنام رو روی پیج دوم تون یا پیج مورد نظر خودتون ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *