اینستاگیت

بهترین سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام ❤️

سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام تاثیر باورنکردنی ای روی ذهن مخاطب میزاره. چرا که اولین چیزی که چشم مخاطب به محض ورود به پیج بهش میخوره تصویر پروفایل شماست.
عکس پروفایل اینستاگرام هم یکی از فاکتور هایی است که مشخص میکنه تا یک پیجی رو فالو بکنیم یا نه؟! به خصوص اگر پیج طرف خصوصی باشه.
پس حالا که فهمیدین سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام چه قدر اهمیت داره تا آخر این مقاله از سایت اینستاگیت همراه من باشید تا بهترین و مناسب ترین ابعاد عکس پروفایل و همچنین چند ایده ناب برای جذاب کردن آن بهتون بگم. 🙂
بدون شک پس از دیدن این آموزش و اجرا کردن چیزایی که یاد گرفتید شاهد افزایش فالوور های پیج خود خواهید شد، البته اگر به کم قانع نیستید بهتون پیشنهاد میکنم از صفحه خرید فالوور یا خرید پیج اینستاگرام و همچنین خرید لایک اینستاگرام ما دیدن کنید.

سایز و اندازه عکس پروفایل در اینستاگرام چقدر است؟

همانطور که گفتیم اولین چیزی که در بازدید از صفحه شخصی مشاهده می کنیم، عکس پروفایل آن شخص است. پس برای جلب توجه کاربران عکس پروفایلتون باید کیفیت بالایی داشته باشد. برای همین بدون مقدمه و اضافه گویی بریم تا لمپ کلام رو بهتون بگم. 🙂

✅ حداقل اندازه عکس پروفایل در اکانت اینستاگرام 320×320 پیکسل است.
اما بهتر است عکسی با وضوح بالاتر انتخاب کنید تا عکس شما کیفیت بهتری داشته باشد.
برای همین بهتون پینشهاد میکنم از اندازه 1080×1080 پیکسل استفاده کنید.

اگر عکسی با سایز و ابعاد دیگر یا حتی عکس مستطیلی را به عنوان عکس پروفایل آپلود کنید، با خطایی مواجعه نمیشوید؛ چون تصویر به صورت خودکار به نسبت 1:1 بریده خواهد شد.
هنگامی که یک عکس پروفایل اینستاگرام جدید با هر اندازه یا شکلی آپلود می کنید، شبکه اجتماعی به طور خودکار قسمت مرکزی آن را انتخاب می کند. اما می توانید با حرکت دادن عکس، قسمت نمایش داده شده را تغییر دهید.
ولی خب بهتون پیشنهاد میکنم از همون اندازه 1080 در 1080 پیکسل که تصویری مربعی است استفاده کنید تا هم تصویر به صورت کامل نمایش داده شود هم کیفیت خوبی داشته باشد.
✓ عکس پروفایل به شکل دایره خواهد بود.
✓ نوع فرمت عکس پروفایل شما می تواند JPEG یا PNG باشد.

شاید براتون جالب باشه پس بزارید اینم بگم بهتون : در اپلیکیشن اینستاگرام، اندازه عکس پروفایل اینستاگرام کوچک به نظر می رسد، اما در نسخه مرورگر، تصویر بزرگتر خواهد بود.
به عکس زیر توجه کنید 👇

نکاتی که میشه فهمید:
اگر دقت کرده باشید عکس پروفایل در یک قالب دایره شکل در می آید.
پس پینشهاد میکنم عکس پروفایل تون رو با نسبت درست آپلود کنید که عکستون به صورت کامل در دایره قرار بگیره.
❗️اگر عکستون به صورت کامل قرار نگرفت باید زوم کنید تا یک تصویری خوب در بیاد، مانند تصویر بالا ، کمی دقت کنید تا متوجه منظورم بشید.

خب بریم یک مثال بزنیم که بفهمیم چه عکسی برای پروفایل خوبه! پس تا آخر همراه اینستاگیت باش 😉

فرض کن میخوای یک عکس بزاری پروفایل، حالا به دلیل اینکه عکس پروفایل به صورت دایره هست و بزرگ هم نیست، باید عکستون محتویات توش بزرگ باشه که به چشم بیاد.
اندازه ، ابعاد و نسبت تصویر پروفایل، تنها موضوع نیست، اشیاء موجود در عکس نیز باید واضح و قابل شناسایی باشند.
به عنوان مثال، عکس زیر از فاصله دور گرفته شده است. اضافه کردن چنین عکسی به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام غیرقابل قبول است. درک اینکه دقیقاً چه کسی در عکس نشان داده شده است دشوار است زیرا اندازه دختر و اشیا بسیار کوچک است.
❗️اگر می خواهید مردم شما را در عکس پروفایل بشناسند و در اینستاگرام فالو کنند، علاوه بر انتخاب درست سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام باید از استفاده از چنین تصاویری خودداری کنید.
✅ فراموش نکنید که تصویر پروفایل چیزی است که اولین برداشت را نسبت به شما ایجاد می کند.

خب تصویر رو دیدید! نظرتون چیه؟ قبول دارین که این پروفایل اصلا عکسی خوبی نیست؟
حالا راه حل چیه 🤔 باید اندازه اشیاء یا افراد را در عکس پروفایل اینستاگرام به اندازه کافی بزرگ کنید تا واضح و قابل شناسایی باشه.
تصویر زیر رو ببینید تا متـوجه منظورم بشید 👇

پیشنهاد میکنم عکسی را برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید که در آن فقط شما به تصویر کشیده شده باشید و اگر صاحب کسب و کار هستید، لوگو برندتون رو بزاری.

دانلود عکس پروفایل

همان طور که می دانید اینستاگرام به شما اجازه نمی دهد تا عکس پروفایل رو دانلود کنید، پس اگر دوست داشتین نحوه دانلود عکس پروفایل یا پست و استوری بقیه افراد رو یاد بگیرید مقاله نحوه دانلود از اینستاگرام رو بخونید.

اندازه سایز پست اینستاگرام چه قدر است؟

پست های اینستاگرام به سه دسته تقسیم می شوند: مربع، عمودی و افقی.
رایج ترین نوع پست در اینستا مربعی شکل است که نسبت آن 1.1 میباشد.
اگر دوست داشتید اطلاعات کاملی درباره اندازه پست اینستاگرام و نسبت پست های افقی و عمودی رو بدونید مقاله بهترین سایز و ابعاد پست اینستاگرام رو بخونید 🙂

ابعاد و اندازه استوری اینستاگرام چه قدر است؟

اندازه استوری اینستاگرام شما باید 1080 پیکسل در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 9:16 باشد.
راستی یک مقاله جداگانه درباره سایز استوری اینستاگرام هم داریم پس اگه دوست داشتی اطلاعات خیلی بیشتری درباره سایز استوری اینستاگرام بدونی پیشنهاد میکنم حتما مقاله سایز و ابعاد استوری اینستاگرام رو بخون😉

برای داشتن یک عکس پروفایل منحصر به فرد چه باید کرد؟ 🤔

با عکس پروفایل میشه در کمتر از سه ثانیه به کاربران بگویید که کی هستید؟ پس عکسی را برای پروفایل انتخاب کنید که سبک و موضوع صفحه شما را منعکس کند. در ادامه یاد میگیریم که چگونه یک عکس جذاب اینستاگرامی را انتخاب کنیم که توجه مخاطبان را جذب کند. پس حالا که فهمیدین بهترین سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام چه قدره این نکات رو هم یاد بگیرید تا عکس پروفایل بسیار جذابی داشته باشید. 😍

عکس پروفایل منحصر به فرد در اینستاگرام باید دو ویژگی مهم، محتوا عکس و کیفیت را به خوبی رعایت کرده باشد. هر دوی آنها به یک اندازه مهم هستند. اما اجازه دهید از دومی شروع کنیم.
وقتی در مورد کیفیت یک عکس صحبت می کنیم، منظور ما وضوح تصویر و پارامترهای رنگ است.
حالا چرا مهمه 🤔 چون حرف آخر را می زنند زیرا اگر اشیاء موجود در تصویر را نتوان شناسایی کرد، به درک اینکه پروفایل اینستاگرام شما در مورد چیست کمکی نمی کند. پس دیگر مهم نیست که چقدر عکس باحال است.

در اینجا چک لیستی وجود دارد که به شما کمک می کند از خوب بودن عکس پروفایل اینستاگرام خود مطمئن شوید👇

روشنایی : عکس پروفایل شما باید به اندازه کافی روشن باشد تا به کاربران اجازه دهد آنچه را که در تصویر است ببینند. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از یک عکس با روشنایی خوب را مشاهده کنید.

اندازه اشیاء : عناصر موجود در عکس اینستاگرام شما باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا افراد بتوانند آنها را ببینند و شناسایی کنند.
سایز تصویر : در عکس پروفایل اینستاگرام شما نباید پیکسلی دیده شود. برای جلوگیری از آن، عکسی را انتخاب کنید که سایز و اندازه آن حداقل 320×320 پیکسل باشد ولی پینشهاد ما 1080×1080 پیکسل است.
فوکوس : به عکس تون فوکوس بدید، تا جزئیات عکس باعث حواس پرتی نشه 🙂
مرکز : یک شی باید در مرکز عکس شما قرار گیرد مثل عکس زیر👇

چه عکسی را برای پروفایل حساب کاربری خود انتخاب کنم؟ 🤔

حالا بیایید تصمیم بگیریم که چه چیزی در عکس پروفایل اینستاگرام شما باشد. ممکن است لوگو، یک شی یا تصویر خودتون باشد؛ البته فراموش نکنید که سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام رو رعایت کنید.
خب میخام چند تا نکته بهتون بگم که خیلی بهتون کمک میکنه پس تا آخر مقاله رو بخون 🙂

لوگو : اگر صاحب بیزینسی هستید، لوگو را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید. مشتریان شما را به صورت آنلاین و آفلاین توسط آن می شناسند.
لوگو می تواند ترکیبی از حروف یا کلمات باشد. می توانید نام تجاری یا شعار آن را بنویسید. اگر تعداد کلمات زیاد است، از حروف اول آنها استفاده کنید. مثلا حرف اول نام برند، مثل تصویر زیر 👇

یک شی یا ترکیبی از خطوط نیز می تواند یک لوگو باشد. آنچه مهم است، این است که لوگو بتونه موضوع کسب و کار شما رو بیان کنه.
اگر بلد نیستید لوگو بسازید یا یک لوگوی حرفه ای ندارید پیشنهاد میکنم مقاله آموزش طراحی و ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام رو بخونید؛ ولی قبلش حواستون باشه حتما از بهترین سایز و اندازه عکس پروفایل که بهتون در مقاله گفتیم استفاده کنید. 🙂
رنگ : رنگ هایی که توی پروفایل تون استفاده میشه موضوع خیلی مهمیه.
باید رنگ عکس پروفایل با رنگ کاور پست هاتون مرتبط باشه تا ظاهر خیلی قشنگ تری به پیجتون بده 🙂 پس حتما به این موضوع توجه کنید.
لبخند : اگر میخواهید عکس خودتون رو به عنوان پروفایل قرار بدید به این موضوع توجه کنید.
لبخند بزنید، نشان دهید که دوستانه هستید. زیرا یک فرد خندان در اینستاگرام مثبت تلقی می شود و به صورت غیر مستقیم باعث جذب فالوور میشود.
مثل عکس زیر 👇

راستی پروفایل کارتونی هم میتونه جذاب باشه، عکس زیر رو ببینید👇

فیلتر : اگر هنوز در فتوشاپ خوب نیستید یا زمان زیادی برای ویرایش عکس ندارید، از فیلترها و افکت ها استفاده کنید. آنها یک عکس خیلی تیره یا برعکس خیلی روشن را برطرف می کنند و همچنین به عکس پروفایل اینستاگرام شما حالت مناسبی می دهند.
راستی در دوربین اینستاگرام فیلترها و افکت ها وجود دارد می توانید ازشون استفاده کنید.
خب بریم یک نمونه هم بهتون نشون بدم 🙂

بسیار خب اینم از ایده های نابی که میتونه عکس پروفایل تون رو خیلی جذاب کنه، ولی یادتون نره که موضوع اصلی انتخاب سایز و اندازه عکس پروفایل اینستاگرام هست.

در نهایت...

یک عکس پروفایل جذاب اینستاگرام توجه کاربران را به خود جلب می کند و مورد توجه قرار می گیرد، پس انتخاب عکس و سایز آن ، دو موضوع بسیار مهم میباشد که در این مقاله به صورت کامل مورد بحث قرار گرفت، امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید و به کارتون بیاد 💙

حداقل سایز و اندازه برای عکس پروفایل اینستاگرام، 320×320 پیکسل است ولی اگر میخاهید تصویر پروفایل شما با حداکثر کیفیت خود نمایش دهید از سایز 1080×1080 پیکسل استفاده کنید.

رعایت کردن ابعاد استاندارد عکس پروفایل اینستاگرام، تاثیر شگفت انگیزی در جذب فالوور دارد به خصوص اگر پیج شما خصوصی یا پرایوت باشد.

اشتراک گذاری این صفحه

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مقالات مرتبط

قبلی
بعدی

نظرات کاربران

به گفتگوی ما بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *