اینستاگیت

آموزش ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام + ویدیویی

ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام یکی از واجبات شروع کسب و کاره. دقت کرده اید که تمام پیج های بزرگ و پربازدید لوگوی مخصوصی دارند؟
طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد. اکثر پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام در عکس پروفایل‌ شان از لوگو استفاده می‌کنند که به ویسله آن شناخته می شوند.
خب حالا این سوال پیش میاد که چطور یک لوگوی جذاب داشته باشیم؟ نگران نباشید ما در این مقاله از سایت اینستاگیت آموزش 0 تا 100 ساخت لوگوی حرفه ای و جذاب برای پیج اینستاگرام بدون هیچ دانشی رو به شما یاد می دهیم. 🙂

لوگو چیست؟

تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: دیجی کالا ، کوکا کولا، نایک، اپل و…
لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.

مزیت های ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام مون

✅ لوگو شما را از رقبا متمایز می کند : اساسی ترین عملکرد یک لوگو این است که به کسب و کار شما یک علامت منحصر به فرد بدهد که شما را از سایر مشاغل متمایز کند.
رفیق اگه کسب و کاری داری که رقبای زیادی داری یک لوگوای طراحی کن که از سایر رقبا بالاتر باشی.
✅ لوگو اطلاعات کلیدی در مورد کسب و کار شما را مشخص می کند : یک لوگوی خوب اطلاعات مهمی را در مورد کسب و کار شما در اختیار مشتری قرار می دهد به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از تصاویر مدار در لوگوی خود استفاده کند تا نشان دهد که در صنعت نرم افزار فعالیت می کند.
✅ لوگو باعث شناخت برند می شود : به برندهایی مانند اپل ، دیجی کالا، نایک و… فکر کنید، این لوگوها آن قدری در همه جا حضور دارند که فقط با شنیدن اسم شون عکس لوگوی آن برند به ذهن شما میرسد.

پس رفیق لوگو باعت شناخت برند و معروف شدنت میشه، حتی قبل از خرید پیج اینستاگرام یا خرید فالوور و خرید لایک اینستاگرام بهتون پیشنهاد میکنم اول به ساخت لوگو حرفه ای برای پیج اینستاگرام تون بپردازید.🙂

لوگو روی فروش مون تاثیر میزاره ؟

چراکه نه؟ صددرصد تاثیر داره.
وقتی مشتری برای اولین بار از پیج اینستاگرام ما خرید میکنه بعد از مدتی اسم پیج مون رو فراموش میکنه حتی بعد از چندین بار خرید نیز ممکن است اسم فروشگاه مون رو فراموش کنه اما لوگو نه!
❗️لوگو سریع تر در ذهن ما ثبت میشود و دیر تر هم از یاد می رود پس داشتن یک لوگوی خوب روی فروش مون تاثیر داره.
برای پیج اینستاگرام خود لوگویی طراحی کنید که مثل یک بمب بترکد و صفحه اکانت اینستاگرام شما را متمایز کند.

خب حالا که با مفهوم لوگو آشنا شدین وقتشه بریم درباره طراحی لوگو صحبت کنیم 🙂

راه های طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام

طراحی لوگو یک مهارت پولساز و تقریبا سخت است اما ما در این مقاله آموزشی، راه بسیار ساده ای رو به شما یاد میدهیم که به راحتی و بدون هیچ دانشی لوگوی خود را طراحی کنید. 🙂

برای طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام چند راه وجود داره، اولین روش که سخت ترین روش هست اینه که خودتان با استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو مثل ادوبی ایلاستر، فتوشاپ و… یک لوگو طراحی کنید که ما فعلا اینو پیشنهاد نمی دیم چون کار با این نرم افزار ها سخت است و نیاز به دانش دارید.
❗️ بهترین و رایج ترین نرم افزار برای طراحی لوگو Adobe Illustrator است اگر کار با این نرم افزار رو بلدین خودتون لوگو طراحی کنید اگر بلد نیستید ادامه مطالب رو بخونید تا روش های دیگری رو بهتون بگم.
خب روش دوم این است که از فردی ماهر بخواهید برای شما لوگو طراحی کند اما این کار هزینه بر است ، نگران نباشید بریم سراغ روش سوم که بهترین روش است.
اوه اوه رسیدم به روش سوم که قول میدم از این روش خوشتون میاد🙂 روش سوم این است که خودتان با استفاده از سایت ها و نرم افزار های رایگان طراحی لوگو ، لوگوی اختصاصی خود را طراحی کنید.
این کار نه هزینه بر است و نه زمان بر و برای شروع کسب و کار خود بهترین روش است، در ادامه بهترین سایت ها و نرم افزار های ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام را به شما معرفی میکنم .

بهترین سایت ها و اپلیکیشن ها برای ساخت لوگوی حرفه ای و رایگان برای پیج اینستاگرام

برای ساخت یک لوگوی جذاب خلاقیت به خرج بدین و تمام انرژی خود را بگذارید تا بهترین لوگو برای پیج اینستاگرام خود را طراحی کنید، راستی رنگ های به کار رفته تاثیر زیادی در جذابیت لوگوی شما دارد.
خب بریم سراغ اصل مطلب 🙂
برای طراحی لوگو سایت ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که برخی از آنها کاملا رایگان هستند و برای برخی هزینه کمی را باید پرداخت کرد.
یکی از مزیت های استفاده از این سایت ها و اپلیکیشن ها این است که طراحی لوگو با انها بسیار سریع انجام می شود و پیچیدگی و سختی ندارد.
رفیق با این سایت و اپلیکیشن ها میتونی در کمتر از ۵ دقیقه یک لوگوی بسیار جذاب بسازی که در ادامه تعدادی از بهترین سایت ها و اپلیکیشن های ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام را بهت معرفی میکنم.
❗️ در فیلم آموزشی که اول سایت قرار دارد چند تا از این اپلیکیشن ها رو به طور کامل آموزش میدم.

1. سایت و اپلیکیشن کنوا - Canva

کنوا Canva تمام امکانات را برای طراحیه یک لوگوی حرفه ای و جذاب را در اختیار شما میگذارد که تقریبا هر چیزی را میتوانید با آن طراحی کنید.
❗️ این سایت و اپ به زبان انگلیسی است اما نگران نباشید به راحتی می توانید لوگوی دلخواه تان را طراحی کنید.
یکی از بهترین ویژگی های کنوا این است که دنیایی از طرح ها و ابزار ها را در اختیار شما میگذارد.
خیلی از طرح ها و آیکون های این سایت پولی هستند اما تعداد زیادی طرح رایگان هم دارد.
با کنوا کم تر از پنج دقیقه می توانید یک لوگوی زیبا برای پیج اینستاگرام تون طراحی کنید.

2. سایت لوگوساز شاپیفای - Hatchful

آیا میدانستید که بیش از 1 میلیون کسب و کار به وسیله شاپیفای وارد فضای مجازی شده اند و لوگوی خود را با این سایت طراحی کرده اند؟
Shopify یکی از غول های بزرگ در زمینه طراحی لوگو است که تمام امکانات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.
یکی دیگر از مزیت های شاپیفای این است که کاملا رایگان است و هیچ بخش پولی ای ندارد.
راستی کار با با این سایت از کنوا هم راحت تر است فقط کافیست نام مد نظرتان را وارد کنید تا تعداد زیادی لوگوی آماده برای شما نشان دهد سپس می توانید طرح نهایی را در ابعاد و کیفیت های مختلف دانلود کنید.
❗️تنها مشکل Shopify این است که از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند بنابراین باید متن های داخل لوگو را به زبان انگلیسی وارد کنید ☹️.
راستی اگه خاستین از این سایت برای ساخت لوگو برای پیج اینستاگرامی تون استفاده کنید حتما فیلترشکن خود را روشن کنید چون این سایت فیلتر است.

3. سایت طراحی لوگو Ucraft

سایت Ucraft یک لوگوساز آنلاین است که طراحی با آن کمی سخت است، این سایت طرح ها و آیکون های متنوعی دارد که برای طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام گزینه مناسبی است.
❗️ این سایت مثل شاپیفای طرح آماده به شما نمی دهد یک صفحه خالی به شما می دهد و باید خودتان یک لوگو بسازید
پیشنهاد میکنم برای استفاده از این سایت از کامپیوتر استفاده کنید. 🙂

4. طراحی لوگو با سایت freelogodesign

این سایت تعداد زیادی لوگو آماده برای شما نشان می دهد، باید یکی از آنها را انتخاب کنید و بعد می توانید به سلیقه خودتان آن را شخصی سازی کنید.
❗️یکی از معایب این سایت این است که در حالت رایگان اندازه خروجی لوگوتون کوچک است و اگر بخواهید لوگوی با کیفیت بالاتر و بزرگ تری بگیرید باید کمی هزینه کنید.

5. ساخت لوگو با سایت DesignEvo

سایت DesignEvo هزاران طرح آماده دارد که شما برای ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام تون باید یکی از طرح ها را انتخاب کنید و لوگوی خودتان را بسازید.
کار با این سایت بسیار راحت است و طراحی لوگو با آن زمان بسیار کمی میبرد.
❗️البته اینو در نظر داشته باشید که این سایت پولی است برای همین پیشنهاد میکنم ابتدا سایت های دیگر رو برای طراحی لوگو انتخاب کنید، اگر لوگوی خاصی پیدا نکردین یک سری به این هم بزنید.

6. ساخت لوگو برای پیج با سایت LogoMakr

سایت LogoMakr خیلی ساده و ابتدایی است، این سایت یک صفحه خالی به شما می دهد و باید با خلاقیت خود یک لوگوی زیبا بسازید 🙂
❗️ متاسفانه این سایت هم برای دانلود لوگو با کیفیت بالا باید هزینه بپردازید اما می توانید نمونه از لوگو را با اندازه کوچک تر دانلود کنید.

بهترین اپلیکیشن ها برای ساخت لوگوی حرفه ای و رایگان برای پیج اینستاگرام

خب تا اینجا چند تا سایت برای طراحی لوگو معرفی کردیم حالا وقتشه که بریم سراغ معرفی اپلیکیشن های طراحی و ساخت لوگو حرفه ای برای پیج اینستاگرام . راستی امکانات و طرح های اپلیکیشن های موبایلی بیشتر از سایت های لوگو ساز است 😍 پس بی وقفه بریم سراغ معرفی اپ ها.

1. اپلیکیشن کنوا - Canva

در مورد سایت کنوا در بالا توضیحاتی دادیم ولی خب این کمپانی به قدری محبوب است که در اپلیکیشن های طراحی لوگو هم جایگاه بالایی دارد 🙂
اپلیکیشن کنوا برای سیستم عامل اندروید و آیفون ios در دسترس است که می توانید آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.
طراحی و ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام با این برنامه کلا رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

2. اپلیکیشن شاپیفای - Hatchful

این اپلیکیشن که سایتش رو قبلا معرفی کردیم غوغایی در صنعت طراحی لوگو ایجاد کرد 🙂
به جرعت میتونم بگم یکی از بهترین اپ های طراحی لوگو شاپیفای است.
این اپ هم برای اندروید و هم برای آیفون در دسترس است که میتوانید از گوگل پلی و اپ ستور آن را نصب کنید.
❗️ برای کاربران اندرویدی در گوگل پلی این برنامه در دسترس نیست پس آن را از بازار دانلود کنید.

3. اپلیکیشن LogoScopic

معمولا وقتی اسم طراحی لوگو می آید یاد برنامه های جذاب و خفن ادوبی ایلاستریتور و فتوشاپ می افتیم، ولی اپلیکیشن های خیلی راحت تری هم وجود دارند مانند LogoScopic که کم از فتوشاپ نداره.🙂
این اپ را به افراد مبتدی پیشنهاد میکنم زیرا کار با این برنامه به قدری ساده و راحت است که هر کسی می تواند با آن لوگو طراحی کند.
❗️این اپ به طور کلی رایگان است اما برای دسترسی به فونت و عکس های بیشتر باید هزینه پرداخت کرد
این اپ بیش از 850 هزار آیکون و 200 تا فونت دارد که هیچ کدوم از برنامه هایی که تا حالا معرفی کردیم مانند این نیس، پس برای طراحی و ساخت یک لوگوی حرفه ای برای پیج اینستاگرام پیشنهاد میکنم از این برنامه استفاده کنید.

4. اپلیکیشن Logo Maker Plus

اپلیکیشن Logo Maker Plus یکی از بهترین برنامه های ساخت لوگو هست.
این اپ هزاران آیکون و طرح آماده دارد که می توانید با کمک آن یک لوگوی خاص برای پیج اینستاگرامی تون طراحی کنید و لذت ببرید.🙂
این اپ تنظیمات زیادی برای طراحی دارد شاید کمی گیج کننده براتون باشه ولی در عوض می تونید یک لوگوی حرفه ای باهاش بسازید.
❗️این برنامه فقط برای اندروید در دسترس است.

5. اپلیکیشن Watercolour Logo Maker

خب این برنامه کمی با بقیه برنامه ها فرق داره حالا شاید بپرسید از چ نظر؟
عجله نکنید میگم بهتون، با این برنامه میتونید لوگوهایی با طرح آب رنگ طراحی کنید 😍 البته ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام با این برنامه برای همه کسب و کار ها مناسب نیست.
این اپ از تمام ابزار ها برای طراحی لوگو پشتیبانی میکند.
❗️متاسفانه این برنامه فقط برای آیفون در دسترس است.

6. اپلیکیشن Logo Maker | Design Creator

اگر دنبال یک برنامه ی همه فن حریف در حوزه طراحی لوگو هستید برنامه Logo Maker | Design Creator را به شما پیشنهاد میکنم.😍
کار با این برنامه به قدری ساده و راحت هست که حتی افراد مبتی هم می توانند یک لوگوی حرفه ای برای پیج اینستاگرام با آن طراحی کنند.
این برنامه هم هزاران طرح و آیکون آماده دارد که می توانید برای طراحی لوگو از آنها استفاده کنید.
❗️این برنامه در گوگل پلی برای ما ایرانی ها در دسترس نیس، پس پیشنهاد میکنم از بازار دانلود کنید.

7. اپلیکیشن Iris Logo Maker

این برنامه به قدری محبوب است که بالای 10 میلیون نصب فعال دارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این برنامه ساده بودن آن است فقط کافیست طرح دلخواه خود را انتخاب کنید و آن را ویرایش کنید و در آخر میتوانید آن را برای پروفایل اینستاگرام خود بزارید.
این برنامه پر از آیکون، طرح آماده و فونت است که می تواند در طراحی یک لوگوی حرفه ای خیلی کمک کند.😍

8. اپلیکیشن Logo Maker- Create a design

اول از همه بگم این برنامه فقط برای ایفون در دسترسه 🙂 اما یکی از بهترین برنامه ها ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام در آیفون و ایپد به حساب می آید.
این اپلیکیشن طرح ها و فونت های زیادی دارد که می توانید یک لوگوی جذاب و خاص با آن طراحی کنید.
راستی این اپ با رابط کاربری بسیار جذابش تونسته مخاطبانی زیادی رو به سمت خودش جذب کنه.

9. اپلیکیشن Logo Maker Shop

یکی دیگر از برنامه های محبوب آیفون در زمینه طراحی لوگو Logo Maker Shop است.
با این برنامه می تونید در کمترین زمان لوگوی مرتبط با کسب و کارتون رو طراحی کنید.
✨ دو تا از مزیت های شگفت انگیز این برنامه :
1. طرح نهایی رو با کیفیت بسیار بالا در اختیار شما میگذارد.
2. لوگوی ای که باهاش طراحی کردین در برنامه ذخیره می شود و می توانید در آینده آن را ویرایش کنید.

در نهایت...

خب دوستان تا اینجا چندین سایت و برنامه رو بهتون معرفی کردم، فیلم آموزشی اول صفحه رو نگاه کنید چون آموزش یک دونه از اپ ها رو داخلش دادم، اگه یکی رو کامل یاد بگیرید بقیه برنامه ها هم مشابه همون هاست و می توانید به راحتی اقدام به طراحی و ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام خودتون بکنید.😍

اصن هیچ نیازی نیست برای طراحی لوگو هزینه پرداخت کنید با این برنامه ها در کمترین زمان یک لوگوی حرفه ای و جذاب برای خودتون طراحی کنید تا برای پیج اینستاگرام خود یک لوگوی خاص داشته باشین.

امیدوارم با کمک اینستاگیت بتونید بهترین لوگو رو برای خودتان طراحی کنید، راستی اگر سوال یا مشکلی دارید فقط کافیه در بخش نطرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.💙

بله چرا ک نه؟ ما در این مقاله چندین اپلیکیشن و سایت برای ساخت لوگوی رایگان رو بهت معرفی کردیم.

نمیشه گفت کدوم بهترینه اخه هر برنامه ای ویژگی هایه خودشو داره ولی خب براس ساخت لوگو برای پیج اینستاگرام این دو اپلیکشن جز بهترین ها هستند.
1. اپلیکیشن کنوا – Canva
2. اپلیکیشن Hatchful

باید بگم که در این مقاله ما سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی رو ارائه دادیم که نیازی به نرم افزار فتوشاپ نداشته باشین ولی خب اگه با فتوشاپ لوگو بسازین صد در صد لوگوی بهتری ساخته میشه، البته اگر دانشش رو داشته باشین.🙂

اشتراک گذاری این صفحه

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مقالات مرتبط

قبلی
بعدی

نظرات کاربران

به گفتگوی ما بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید

  1. خیلی ممنونم از سایت و این آموزش عالی تون 😍
    من تازه کسب و کارم رو در اینستاگرام شروع کردم و چون پول زیادی نداشتم همه ش نگران طراحی و ساخت لوگو برای پیجم بود، که خدا سایت شما رو بهم داد که خودم تونستم یک لوگوی خیلی زیبا و رایگان برای پیجم بسازم.
    خلاصه ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *