اینستاگیت

آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام + ویدیویی ❤️

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام به دلیل امکانات منحصر به فردی که در اختیار کاربر میزاره، جز مهم ترین کار هایی شده که برای شروع کسب و کار در اینستاگرام باید انجامش بدین. برای همین در این مقاله از سایت اینستاگیت آموزش تصویری و ویدیویی ساخت اکانت تجاری یا همون بیزینسی در اینستاگرام + مزایای انجام این کار رو براتون آماده کرده ایم که امیدوارم به کارتون بیاد و ازش لذت ببرید. 🙂

چرا باید پیجم رو بیزینسی کنم ؟

اینستاگرام در اوایل سال 2016 قابلیت بیزینسی کردن پیج را معرفی کرد. یک سال بعد، بیش از 15 میلیون کاربر حساب خود را به حساب بیزینسی اینستاگرام تبدیل کردند. البته با این حال، برخی از برندها هنوز در حال بحث هستند که آیا این تغییر را انجام دهند یا خیر!
در ادامه، در مورد برخی از ویژگی های منحصر به فرد یک حساب بیزینسی با هم صحبت میکنیم تا خودتون تصمیم بگیرید که آیا اکانت خود را بیزینسی بکنید یا نه. البته خودم بهتون پیشنهاد میکنم حتما به فکر بیزینسی کردن پیج تون باشید به خصوص اگر قصد خرید فالوور یا خرید لایک اینستاگرام یا حتی خرید پیج اینستاگرام را دارید. 🙂

اینستاگرام با حدود 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، مدت هاست که به عنوان یک شبکه اجتماعی خاص طبقه بندی شده است؛ به همین دلیل به بهتر مکان برای ایجاد کسب و کار مجازی تبدیل شده است.
پس اگر می‌خواهید از این فرصت باورنکردنی استفاده کنید و کسب و کار خود را در اینستاگرام آغاز کنید اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید از یک حساب تجاری (بیزینسی) اینستاگرام استفاده می‌کنید.
چرا که یک حساب بیرینسی اینستاگرام ابزار هایی را در اختیار شما قرار میدهد که در حساب های شخصی در دسترس نیست؛ همچنین به شما اطلاعاتی میدهد که برای پیشرفت پیج و کسب و کارتون بهش احتیاج دارید. این اطلاعات از نحوه آشنایی فالوور هایتان با پیج شما و فهمیدن اینکه فالوور های شما با کدوم پست شما تعامل بیشتری داشته اند شروع میشه تا کلی اطلاعات ریز و دقیق دیگه. جالب شد درسته!؟ 🙂
عجله نکنید پس از آموزش بیزنیسی کردن پیج اینستاگرام همه مزایاشو بهتون میگم.

فرق اکانت بیزینسی با دیگر اکانت ها

قبل از اینکه بریم سراغ آموزش بزارید ابتدا فرق اکانت های بیزنیسی با دیگر اکانت ها در اینستاگرام رو بهتون بگم تا بر اساس نیاز تون از همون نوع حساب استفاده کنید. 🙂

حساب شخصی : افراد معمولی اغلب از این نوع حساب استفاده می کنند این نوع اکانت ها، ویژگی های تجزیه و تحلیل یا تبلیغات را ندارند.
حساب سازندگان : هنرمندان، شخصیت های معروف و تولید کنندگان محتوا از این نوع حساب استفاده می کنند .
حساب تجاری یا بیزنیسی : برندها و شرکت‌هایی که محصولات یا خدماتی را می‌فروشند که می‌خواهند به تبلیغات، پیوندها، پست‌های زمان‌بندی، و بینش عمیق دسترسی داشته باشند از این نوع حساب و اکانت ها استفاده میکنند.
اکانت های تجاری برای خرده فروشان، مشاغل محلی ، مارک ها و سازمان ها بهترین گزینه است.

آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام بسیار ساده است و تنها در چند مرحله در گوشی و کامپیوتر انجام میشود، راستی هر زمان که بخاهید تنها با چند کلیک میتوانید پیج خود را به حالت اول خود برگردانید که اونم بهتون یاد میدم؛ پس اصلا نیاز نیست نگران باشید. 🙂

1. برای شروع، باید برنامه اینستاگرام را در تلفن خود دانلود کنید یا به سایت اینستاگرام بروید .
اگر حساب اینستاگرام ندارید، می‌توانید مقاله ساخت اکانت اینستاگرام رو بخونید.
2. پس از ورود به اینستاگرام روی آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه کلیک کنید.

3. روی منوی سه خط در بالای صفحه ضربه بزنید.

4. به تنظیمات Settings بروید.

5. به بخش Account بروید.

6. به پایین بروید و روی گزینه switch to professional account کلیک کنید.

7. در صفحه باز شده ویژگی های پیج بیزینسی رو بهتون میگه، 4 بار روی Continue بزنید.

8. در این قسمت باید نوع فعالیت خود را انتخاب کنید مثلا بلاگر و…
❗️با خاموش کردن تیک بالای صفحه حوضه فعالیت شما برای فالورهایتان نشون داده نمی شود.
و در آخر روی Done بزنید.

9. حالا باید نوع حساب تون رو مشخص کنید: بیزینس (Business) یا سازنده (Creator).
حساب سازنده برای افراد مشهور و غیره که در بالا بهتون گفتم استفاده میشه و حساب تجاری برای کسب و کار.
پس شد حساب‌های سازنده برای استفاده توسط اینفلوئنسرها، شخصیت‌های عمومی یا سازندگان محتوا مناسب است.
و اگر کسب و کاری دارید که محصول یا خدماتی را می فروشید، حساب تجاری گزینه مناسبی است.

از اونجایی که این آموزش مربوط به بیزینسی کردن پیج اینستاگرام است ما گزینه دوم یعنی بیزینس Business را انتخاب میکنیم.
روی تیک بیزینس Business بزنید سپس روی Next کلیک کنید.

10. در این مرحله، باید اطلاعات فروشگاه تون رو وارد کنید مانند شماره تلفن، ایمیل، لوکیشین و…
❗️با تیک گزینه Display contact info می توانید این اطلاعات رو به نمایش بگذارید یا پنهان کنید.
❗️اگر تمایل نداشتید اطلاعات شخصی تون رو وارد کنید روی Don’t use my contact info بزنید.
خب ما اطلاعات مون رو وارد کردیم و روی Next زدیم.

11. در این قسمت اینستاگرام میگه که فیسبوک تو متصل کن البته اختیاری است اگر تمایل داشتید وصل کنید، نداشتید روی Skip بزنید.

12. روی × بالا صفحه بزنید و تمام 🙂

خب پیج مون با موفقیت بیزینسی شد 😍 و الان امکانات زیادی مانند گزینه های تماس و نوع حوضه فعالیت مون در صفحه پیج مون اضافه شد. البته ویژگی های دیگری هم هست که در ادامه در مبحث مزایای پیج بیزینسی بهتون میگم.

چگونه از اکانت بیزینسی خارج شویم 🤔

مهم نیست چه حسابی دارید یا می خواهید آن را به چه چیزی تغییر دهید، این روندی است که باید طی کنید.

1. وارد اینستاگرام بشید و طبق تصویر زیر روی منوی سه خط در بالای صفحه ضربه بزنید و به تنظیمات بروید.

2. روی Account ضربه بزنید.

3. به پایین اسکرول کنید و روی Switch account type بزنید.

4. خب حالا میگه که به چه حسابی میخای تغییر بدی؟ شخصی یا سازنده؟
اگر قصد داشتید از حساب بیزینس خارج بشید و پیج تون رو مثل روز اول یعنی به حساب شخصی تبدیل کنید، طبق تصویر زیر روی گزینه اول Switch to personal account بزنید.

5. و در آخر روی گزینه قرمز رنگ Switch to personal account بزنید.

خب دیدید به همین راحتی هر وقت خاستین میتوانید پیج خود را از حالت بیزینسی تغییر داده و مثل روز اولش یعنی حساب شخصی تبدیل کنید.

مزایای اکانت بیزینسی (تجاری) اینستاگرام

به طور خلاصه بخوام بگم، با بیزینسی کردن این امکانات به شما اضافه می شود 👇
✓ داشتن دکمه های تماس
✓زمان بندی برای انتشار خودکار پست ها
✓دسترسی به تجزیه تحلیل (Instagram insights)
✓ پاسخ خودکار به پیام ها در دایرکت (Saved replies)
✓تبلیغات رسمی اینستاگرام
✓گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

جابجایی از حساب شخصی به حساب تجاری سریع و آسان است، اما مزایایی که همراه با آن به همراه می‌آید بسیار ماندگارتر است و تأثیر قابل‌توجهی بر استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما خواهد داشت.😍
تجزیه و تحلیل دقیق، توانایی ردیابی عملکرد پست، اطلاعات اضافی در پروفایل شما، و ویژگی‌هایی مانند پاسخ‌ های سریع، دلایل قانع کننده ای برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام هستند.
بریم به صورت عمیق تر مزایای پیج تجاری رو بررسی کنیم 👇

داشتن دکمه های تماس و اطلاعات اضافی

داشتن دکمه های تماس و اطلاعات اضافی یکی از گزینه هایست که با بیزینسی کردن پیج اینستاگرام اضافه می شود.
میتوانید یک لوکیشن اضافه کنید تا مشتریان از طریق گوگل مپ به راحتی شما رو پیدا کنند همچنین می‌توانید از دکمه‌های تماس استفاده کنید تا مشتریان بتوانند مستقیماً از نمایه اینستاگرام شما با شما تماس بگیرند یا ایمیل بزنند. و میتوانید حوضه فعالیت تون رو مشخص کنید که در زیر نام تون نمایش داده می شود.
راستی اگر پیج تون رو بیزینسی کردین حتما یک سر به مقاله ثبت لوکیشن در اینستاگرام و گذاشتن لینک (شماره) واتساپ در اینستاگرام بزنید تا از این ویژگی فروشگاهی کردن پیج اینستاگرام نهایت استفاده را برده و لذت ببرید.🙂

انتشار خودکار پست ها

وقتی پیج تون رو بیزینسی کنید گزینه Scheduled content اضافه می شود که میتوانید پست ها تون رو زمان بندی کنید تا به صورت خودکار منتشر شوند این گزینه برای وقتی که اینترنت ندارید یا می خواهید به سفر بروید خیلی کارامد هست، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله ارسال پست زمان بندی شده در اینستاگرام رو بخونید.

پاسخ های سریع

همانطور که پبج و کسب و کار شما شروع به رشد می کند، سوالات و پیام های بیشتری از مشتریان دریافت خواهید کرد.
اگر شما یک تیم کوچک دارید یا خودتان به تنهایی پیجتان را مدیریت میکنید، بودن شک مدیریت این افزایش تماس می تواند دشوار باشد.
در این صورت اگر بخاهید هیچ کدوم از مشتری ها رو از دست ندین فقط کافیه آموزش بیزینسی کردن پیج اینستاگرام رو ببینید و از قابلیت پاسخ های سریع استفاده کنید تا پاسخگویی به همه پیام‌های مستقیم خود را آسان‌تر کنید و همچنین در وقت خود صرفه‌جویی کنید. 🙂

خب این همه مزایای داشتن یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام بود که گفتیم حالا وقتشه بریم معایبش هم بگیم. 🙈
تنها عیبی که بیزینسی کردن پیج اینستاگرام داره اینه که نمیشه پیج رو پرایوت یا خصوصی کرد، البته پیج های فروشگاهی نیازی به خصوصی کردن پیج اینستاگرام ندارند چون باید پیج شون برای همه قابل مشاهده باشه.

ابزار تجزیه و تحلیل Instagram insights

با یک حساب بیزینسی، به تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا می کنید تا ببینید صفحه و پست های خود چگونه کار می کنند. این داده ها یک راه عالی برای پیگیری رشد شما و به دست آوردن اطلاعات در مورد فالورهاتون و موفقیت محتوای شما است.
شما می توانید با کلیک بر روی دکمه “بینش” در هر پست در نمایه خود به تجزیه و تحلیل یک پست دسترسی پیدا کنید. در اینجا، اطلاعاتی مانند دسترسی، بازدید از نمایه، پاسخ‌ها و نحوه کشف پست خود را خواهید دید.
اگر می‌خواهید تجزیه و تحلیل کلی تری از کل حساب خود را مشاهده کنید، به منوی نمایه خود در گوشه سمت راست بروید و روی برگه «بینش» کلیک کنید. در این بخش، داده ها به تعداد تعاملات شما، حساب های به دست آمده، تعداد فالوورهای جدید و موارد دیگر تقسیم می شوند. می‌توانید اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد پست‌ها و استوری‌های خود و همچنین داده‌های تجزیه‌شده در معیارهایی مانند ضربه زدن روی دکمه، تعاملات، جمعیت‌شناسی فالوورها و زمان‌های فعال و غیره را مشاهده کنید.

در نهایت...

حالا که یاد گرفتی چه طوری پیجت رو بیزینسی کنی و با مزایای شگفت انگیز این کار آشنا شدی، اگه لیوان دستته بزار زمین و برو اول اکانتت رو به بیزینسی تبدیل کن و لذت ببر. امیدوارم این مقاله به کارتون آمده باشه و لذت برده باشید اگر سوالی دارید در بخش کامنت های همین مقاله با ما در میان بگذارید 💙

پیج های بیزینسی مخصوص افرادی هست که میخاهند پیج فروشگاهی در اینستاگرام داشته باشند. این نوع حساب ها با امکاناتی که در اختیار شما میگذارند بسیار مناسب و بهینه شده برای همین کار می باشد.

خیر. حساب‌های تجاری نمی‌توانند خصوصی شوند. فقط حساب های شخصی می توانند در اینستاگرام خصوصی باشند.

بله تغییر نوع حساب کاربری در اینستاگرام رایگان است. پیشنهاد میکنم حتما پیج تون رو به تجاری تغییر دهید چون امکانات خیلی زیادی در دسترس تون قرار میگیره که در مقاله کامل توضیح دادم 😍

اشتراک گذاری این صفحه

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مقالات مرتبط

قبلی
بعدی

نظرات کاربران

به گفتگوی ما بپیوندید و نظر خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *